Først i klassen med rullekam : Disse er de første
utenbordsmotorer i klassen som har rullelagre på kam-akselens vippearmer. Dette
gir vesentlig lavere friksjon i driften av ventilene.
Offset veivaksel : Veivakselen plassert litt utenfor
sentrum av sylinderen reduserer sidetrykk mot sylinderveggen hvor stempelet
beveger seg opp og ned i sylinderen. Resultatet er jevnere stempelbevegelse,
noe som forbedrer driftseffektiviteten.
Suzuki Lean Burn Control System : Dette intelligente
drivstoffstyrings-systemet “spår” drivstoffbehovet ved å overvåke motorens
ytelse og drifts-forhold ved å gi magrere drivstoffblanding til motoren. Resultatet
er bemerkelsesverdig forbedringer i drivstoff-økonomien.
Enkel snorstart : Innsprøytningssystemet gir lettere start,
men Suzuki går et skritt videre ved hjelp av en meget lett snorstart som krever
mindre trekkstyrke. Denne starteren gjør den utrolig enkelt for enhver å
håndtere påhengsmotoren fordi motoren starter raskere og lettere.
Direkte luftinntak og motordekselventilasjon : En ny
motordekseldesign gir direkte inntakssystem med en jevnere, kjøligere luftstrøm
som øker motorens effektivitet. Dette, sammen med et nyutviklet luftfilter gir
høyere effekt. Svinghjulet hjelper til å ventilere varm luft ut, og bidrar til
å redusere temperaturen inne i motordekselet.
Den nye generasjonen drivstoffinjeksjonssystem (Batteri-Less
Fuel Injection) : Et utrolig kompakt og lett innsprøytningssystem som er designet
for å passe inn i disse utenbordsmotorene uten å legge til unødvendige vekt. I
tillegg driftes det uten batteri, men gir fortsatt raskere start, jevnere drift
og bedre akselerasjon under alle forhold.
Inkludert følgende :
ATL har det samme som AR modeller, men du får i tillegg elektrisk trim og tilt.
Veil priser 2021:
Alle priser er inkl mva og oppdatert pr oktober 2020